Returer och byten
HUR RETURNERAR JAG EN VARA?
Du returnerar en vara eller ett paket med hjälp av den bifogade returetiketten. Det kostar 49 SEK att returnera en vara. Om du inte har en returetikett, vänligen kontakta kundtjänst på kundeservice@copenhagenbamboo.dk .
Om du väljer att vägra mottagande av ditt paket kommer returfrakten att dras av från återbetalningen av din beställningsbetalning.
DU BÖR VARA MEDVETEN OM DETTA NÄR DU RETURNERAR:
- Förseglingen kan vara bruten så att du kan prova kläderna (underkläder kan provas över dina egna underkläder)
- Kläderna får provas, inte användas – det betyder att du får prova kläderna som du skulle göra i en butik – vissa paket med strumpor är ihopsatta med remsor, var försiktig när du klipper över detta så att du inte klipper av strumpan, annars kan du inte returnera varan.
- Förpackningen kan ha skadats under frakten, vilket är okej, men vi uppmuntrar dig att inte använda förpackningen som fraktförpackning – se alltid till att packa dina returnerade varor ordentligt.
- Om du har köpt en vara med flera artiklar i en låda (t.ex. 2-pack, 5-pack, etc.) är det inte möjligt att returnera endast en del av innehållet – om du vill ha pengarna tillbaka måste alla varor i lådan returneras i oanvänt skick.
HUR BYTER JAG TILL EN ANNAN STORLEK?
1. Returnera varan som inte passade. När vi har mottagit varan kommer återbetalningen att behandlas. (Se ovan under returer.)
2. Lägg en ny beställning för önskad storlek. Kostar varan mer nu? Se nästa steg.
3. Skicka ett e-postmeddelande med ditt nya ordernummer till kundtjänst så återbetalar vi rabatten. Observera att detta endast gäller köp av samma modell och färg.
Observera att vi inte återbetalar några fraktkostnader för din nya beställning.
KLAGOMÅL:
Det händer att en vara är trasig och det därför finns en reklamation på den. I vissa fall behöver vi få varan skickad till oss, men skicka först en bild på varan tillsammans med en beskrivning av felet i ett e-postmeddelande till kundeservice@copenhagenbamboo.dk . När du mottagit bilden kommer vi att avgöra reklamationen och om vi vill att varan ska skickas. Om varan ska skickas till oss skickar vi en fraktsedel till dig via e-post.
AVBESTÄLLNING AV BESTÄLLNINGAR:
Tyvärr är det inte möjligt att avbryta en beställning efter att den har lagts om den redan är packad. Du kan dock försöka kontakta kundtjänst, så kontaktar vi vårt lager för att se om det är möjligt att avbryta paketet. kundeservice@copenhagenbamboo.dk .
Prata om ditt varumärke
HUR RETURNERAR JAG EN VARA?
Du returnerar en vara eller ett paket genom att använda den bifogade returetiketten. Det kostar 39 DKK att returnera en vara. Om du behöver en returetikett, vänligen kontakta kundtjänst på kundeservice@copenhagenbamboo.dk.
Om du väljer att vägra ta emot ditt paket dras returfrakten av från återbetalningen av din orderbetalning.
DETTA ÄR NÅGOT DU BÖR VARA MEDVETEN OM NÄR DU RETURNERAR:
- Förseglingen kan brytas så att du kan prova plagget (underkläder kan provas utan dina egna underkläder)
- Plagget får provas, det får inte användas - det vill säga, du får prova plagget som du skulle göra i en butik -vissa paket med strumpor är monterade med remsor, var uppmärksam när du klipper detta så att du inte klipper av strumpan, annars kan du inte returnera varan
- Förpackningen kan ha fått några stötar under transporten, vilket är okej, men vi uppmuntrar dig att inte använda förpackningen som fraktförpackning - se alltid till att slå in dina returer ordentligt.
- Om du har köpt en vara med flera varor i en låda (t.ex. 2-pack, 5-pack etc.) är det inte möjligt att returnera endast en del av innehållet - för återbetalning måste alla varor i lådan returneras i oanvänt skick
HUR BYTER JAG TILL EN ANNAN STORLEK?
1. Returnera den vara som inte passade. När vi har mottagit varan kommer återbetalningen att behandlas (se ovan under returer).
2. Gör en ny beställning av önskad storlek. Kostar varan mer nu? Se nästa steg.
3. Skicka ett mejl med ditt nya ordernummer till kundservice så återbetalar vi rabatten. Observera att detta endast gäller vid köp av samma modell och färg.
Observera att vi inte återbetalar några fraktkostnader på din nya beställning.
REKLAMATIONER:
Det händer att en vara är trasig och att det därför finns ett krav på den. I vissa fall behöver vi få varan skickad till oss, men i första hand ber vi dig att skicka en bild på varan tillsammans med en beskrivning av felet i ett e-postmeddelande till kundeservice@copenhagenbamboo.dk. När du fått bilden kommer vi att ta ställning till reklamationen och om vi vill ha varan skickad till oss. Om varan ska skickas till oss skickar vi en fraktsedel till dig via e-post.
AVBOKNING AV ORDER:
Tyvärr är det inte möjligt att avbeställa en order efter att den har lagts om den har börjat packas. Du kan dock försöka kontakta kundtjänst så kontaktar vi vårt lager för att se om det är möjligt att avbeställa paketet. kundeservice@copenhagenbamboo.dk.