Returer och byten
HUR RETURNERAR ELLER BYTER JAG EN VARA ELLER BESTÄLLNING?
Du returnerar/byter en vara eller ett paket genom att använda vår returportal här.
Följ de nödvändiga stegen i portalen och välj om du vill returnera eller byta en vara mot en annan storlek.
Det kostar 69 SEK att returnera en vara eller beställning. Vi erbjuder också storleksbyte på en produkt för 69 SEK.
Beställningar i Danmark returneras med GLS med QR-kod eller genom att skriva ut din egen etikett.
Om du upplever några problem längs vägen, vänligen kontakta support@copenhagenbamboo.com.
Om du väljer att vägra mottagande av ditt paket kommer returfrakten att dras av från återbetalningen av din beställningsbetalning.
Om du redan har skapat en retur/byte kan du hitta statusen för den här.
DU BÖR VARA MEDVETEN OM DETTA NÄR DU RETURNERAR:
- Alla beställningar omfattas av vår standard 100-dagars returpolicy. Returperioden löper från den dag du mottagit din beställning.
- Du har 14 dagar på dig att returnera/byta varan efter att du skapat returportalen. Om du har skapat ett byte skickas den nya varan så snart du har skickat den produkt du vill byta.
- Förseglingen kan vara bruten så att du kan prova kläderna (underkläder kan provas över dina egna underkläder)
- Kläderna får provas, inte användas – det betyder att du får prova kläderna som du skulle göra i en butik – vissa paket med strumpor är ihopsatta med remsor, var försiktig när du klipper över detta så att du inte klipper av strumpan, annars kan du inte returnera varan.
- Förpackningen kan ha skadats under frakten, vilket är okej, men vi uppmuntrar dig att inte använda förpackningen som fraktförpackning – se alltid till att packa dina returnerade varor ordentligt.
- Om du har köpt en vara med flera artiklar i en låda (t.ex. 2-pack, 5-pack, etc.) är det inte möjligt att returnera endast en del av innehållet – om du vill ha pengarna tillbaka måste alla varor i lådan returneras i oanvänt skick.
REKLAMATION:
Tyvärr händer det att en vara går sönder, och därför finns det en reklamation på den. Du skapar en reklamation genom att använda vår reklamationsportal här.
Följ stegen i portalen, där vi ber om en beskrivning av felet och bilder på felet och produkten. Därefter kommer kundtjänsten att bedöma reklamationen och kontakta dig.
Om du upplever några problem längs vägen, vänligen kontakta kundeservice@copenhagenbamboo.dk.
AVBESTÄLLNING AV BESTÄLLNINGAR:
Tyvärr är det inte möjligt att avbryta en beställning efter att den har lagts om den redan är packad. Du kan dock försöka kontakta kundtjänst, så kontaktar vi vårt lager för att se om det är möjligt att avbryta paketet. kundeservice@copenhagenbamboo.dk .